Royal Media withdraws case on TV stations shutdown | The Star, Kenya Skip to main content
August 21, 2018

Royal Media withdraws case on TV stations shutdown

Royal Media withdraws case on TV stations shutdown. / FILE
Royal Media withdraws case on TV stations shutdown. / FILE

Royal Media Services has withdrawn its case that challenged the recent Vs shutdown by the government.

Lawyer Gibson Kamau Kuria told Justice Chacha Mwita that the company is no longer interested in pursuing the matter.

However, a similar petition filed by activist Okiya Omtatah will proceed as he said he still wants a full hearing.

KTN, NTV, Citizen and Inooro TV were switched off over Nasa leader Raila Odinga's 'swearing-in' as the People's President on January 30.

KTN and NTV were reopened on February 6 and Citizen and Inooro two days later after the government bowed to local and international pressure.

The first two were turned on after Omtatah filed contempt proceedings against Interior CS Fred Matiang’i, Joe Mucheru and the Communications Authority board for failure to restore transmission.

In his application, Omtatah said even after serving the CSs with a copy of the orders through the press, they blatantly disobeyed the court’s directive so they should be punished.

Matiang'i claimed Nasa had planned a massacre and that some media houses were aware.

More on this: Omtatah sues Matiang'i, Mucheru over TV shutdown

Also read: Citizen, Inooro TV finally back on air after 10 days

Click here for the latest political news

Poll of the day